Veelgestelde vragen (FAQ)
Voor een BASIS website (max. 6 pagina's zonder blogrubriek en e-mailprogramma) duurt het website traject ca. 6 weken.
Voor een PLUS website met blogrubriek duurt het ca. 8 weken.
Voor de VIP website met blogrubriek en koppeling met e-mailprogramma gaat het richting 10-12 weken.
Voor alle trajecten geldt: dat e.e.a. mede afhankelijk is
- hoe snel jij je teksten en afbeeldingen aanlevert.
- hoe snel jij de grotere tussentijdse afstemmingen (Teams sessie) met mij kunt inplannen in je agenda
- hoeveel webpagina's je website heeft
Zie ook de pagina Werkwijze.
Ik werk niet met strakke deadlines. Meestal lopen er al een aantal website trajecten en staan de volgende trajecten in de planning.
Maar neem zeker contact met me op via info@simoneravier.nl, want dit is uiteraard niet altijd het geval en dan kan ik snel met een website starten.
Binnen het website traject zijn er 2 grote feedbackrondes. Die worden ingepland via een Teams sessie waarbij we allebei de website in beeld hebben. Tussentijds hebben we meerdere kortere afstemmingsmomenten via WhatsApp, telefoon of mail.
Dit is wat je o.a. zelf moet aanleveren voor het laten maken van je website:
- teksten
- als je die al hebt: je logo
- hexcodes van de kleuren in je logo
- gebruikte lettertypes in je logo
- professionele foto's van jezelf
- eventueel aanvullende afbeeldingen
- testimonials van klanten
- (eventuele) logo's van brancheverenigingen
- algemene voorwaarden
E.e.a. hierover is ook terug te vinden in mijn gratis checklist met 15 aandachtspunten hoe jij goed voorbereid je website kunt laten maken.
Dat verschilt uiteraard per klant.
Maar ook hoe groot de website is.
Bij navraag bij een van mijn klanten: "Ik heb de uren opgeteld en kwam uit op ca. 33,5 uur teksten schrijven en 6,5 uur overleggen."
Haar website betrof een BASIS website van 6 pagina's.
Ik ben geen webdesigner van u vraagt, wij draaien.
Dit is wat klanten over mij zeggen:
- "Simone is iemand die goed luistert, duidelijk communiceert, openstaat voor jouw suggesties maar ook tegengas durft te geven." ~ Vera Ros
- "Simone denkt actief mee over wat je als startende ondernemer nodig hebt, niet alleen op het gebied van webdesign, maar ook op het gebied van social media en het presenteren van jezelf als ondernemer. Haar kennis strekt zich uit tot verschillende facetten van ondernemerschap, waardoor ze een waardevolle bron van begeleiding en advies is." ~ Femke Rau
Hier lees je nog meer testimonials van klanten.
Ik scheef ook een blogartikel met 9 redenen om voor mij te kiezen als webdesigner.
Iedereen kan tegenwoordig een website bouwen. Veel startend zzp'ers doen dat zelf uit budgetoverwegingen. En dat begrijp ik.
Wanneer een webdesigner met vakkennis over webdesign en online marketing je website bouwt, haal je meer rendement uit je website.
Dit zijn onderwerpen binnen je website waar de inzet van een webdesigner waarde toevoegt:
- gebruikersvriendelijkheid
- conversiegerichtheid
- strategisch gebruik van links en CTA knoppen
- vermijden van afknappers
- zoekmachinevriendelijkheid
- professionele lay-out / uitstraling
In al mijn pakketten zit een handleiding op maat inbegrepen. In de handleiding krijg je uitleg over het aanpassen van bestaande teksten en afbeeldingen op je webpagina's. De teksten in de handleiding worden aangevuld met duidelijke printscreens.
Een website is nooit af. Vaak willen klanten na de bouw nog extra pagina's toevoegen of extra functionaliteiten. Als jij aangeeft wat jij wilt, dan kan ik inschatten hoe lang ik daarmee bezig ben.
Soms is het niet zoveel tijd en verwacht je daarna geen andere aanpassingen op korte termijn. Dan betaal je mij 'uurtje-factuurtje'.
In andere gevallen als je grotere aanpassingen hebt of verschillende aanvullingen binnen een jaar, dan kun je bij mij een strippenkaart kopen.
Bekijk de webpagina Website Tarieven, daar staan prijzen voor mijn website pakketten.
Dan bestaat grote kans dat mijn planning in het geding komt met de volgende klant die ik heb ingepland. De bouw daarvan zal starten op de afgesproken tijd met die klant en dat betekent dat er vertraging zal gaan optreden in de bouw van jouw website.
In mijn uitgebreide blogartikel (2021) 'Wat kost een website voor een zzp'er' geef ik jou meer inzicht in de diverse kosten rondom het laten maken van een website door een (professioneel) webdesigner.
In het artikel lees je:
- een uitgebreide toelichting op de werkzaamheden die de webdesigner verricht
- welke factoren de prijs voor de bouw en het design van een website mede bepalen
- wat de - eventuele - extra kosten zijn tijdens de bouw
- wat terugkerende jaarlijkse kosten zijn
Zit jouw vraag en antwoord er niet bij?
Stuur dan een mail naar info@simoneravier.nl en ik beantwoord deze zo spoedig mogelijk.