8 redenen om niet voor mij te kiezen als jouw webdesigner
Je bent op zoek naar een webdesigner die bij je past. Dat kan best lastig zijn. Hoe kies je jouw ideale webdesigner en wie kies je juist niet? Mijn advies is vooral de tijd hiervoor te nemen. Het is namelijk erg belangrijk dat er een goede klik is tussen jou en je webdesigner.
In dit blogartikel geef ik jou 8 redenen waarom je niet voor mij moet kiezen.
1. Je denkt dat ik ook jouw teksten schrijf
Die kop ik er meteen maar in, want deze vraag heb ik ooit eens gehad. Ik schrijf graag teksten, maar dan wel voor mijn eigen bedrijf. Jij levert dus zelf de teksten aan voor jouw website.
Wat ik wél voor je doe, is zorgen dat de teksten foutloos op je website komen. In mijn verleden als management assistente ben ik altijd verantwoordelijk geweest voor de eindredactie van teksten voor website, nieuwsbrieven, offertes, e.d. Dus als extra service zet ik die puntjes op de i voor jou en zorg ik voor de juiste toepassing van de deetjes en de teetjes.
2. Je denkt dat jouw website na het online gaan op pagina 1 van Google staat
Een website (of beter gezegd een webpagina) op pagina 1 van Google krijgen is geen sinecure. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een lange termijn strategie waar – als daar budget voor is – veelal ook SEO experts voor worden ingeschakeld.
Als webdesigner zorg ik er wél voor dat jouw website ‘zoekmachinevriendelijk’ wordt opgeleverd. Hierbij kun je o.a. denken aan zoekwoorden op de juiste plekken te verwerken en de juiste acties aan de achterkant van je website uit te voeren zodat je website snel blijft. Je kunt daarbij denken aan het verkleinen van je afbeeldingen.
3. Je weet precies wat je wilt, maar staat niet open voor advies
Het is helemaal niet verkeerd als je weet wat je voor ogen hebt met betrekking tot jouw nieuwe website. Het is juist leuk als mijn klant met eigen ideeën en voorstellen komt. Ik streef er altijd naar om te kijken wat de juiste keuzes zijn binnen die ideeën en voorstellen die jij aandraagt. Ik zal jou altijd eerlijk en duidelijk feedback geven waarom sommige van jouw ideeën mogelijk niet zullen bijdragen aan het succes van jouw website.
Ben jij een doordouwer die vindt dat toch alles uitgevoerd moet worden zoals jij dat wilt, dan zal dat kunnen leiden tot een website waar ik professioneel niet achter sta en is onze samenwerking gedoemd te mislukken.
4. Jouw prioriteit ligt niet bij de bouw van je website
Tijdens de bouw heb ik meerdere keren jouw feedback nodig. Soms zijn het snelle afstemmingsmomenten via Whatsapp, maar ook zullen wij enkele Teams sessies hebben, waar wij de tot dan toe gemaakte website zullen doornemen.
Ook ben ik afhankelijk de aanlevering van content – jouw teksten en afbeeldingen – voor de bouw en het design van de website. Ontvang ik deze niet, dan ligt de bouw stil en komt mijn planning met mijn volgende klant in het geding als jij je input later aanlevert.
In het verleden heb ik zo lang op input van klanten moeten wachten, dat de bouw soms meer dan een half jaar bedroeg. Op zich is dat niet zo heel erg, maar de betaling vond toen nog achteraf plaats. Dat heb ik inmiddels bijgesteld. Jij betaalt mij 50% bij opdracht en 50% drie maanden na aanvang van mijn werkzaamheden (ook als de website nog niet af is). Goed voor jou om alvast te weten 😉.
5. Je wilt offline contact
Al mijn werk is online (remote) uit te voeren, dat vind ik prettig en bespaart reistijd en -kosten. Onze kennismaking en overleggen vinden plaats via Teams. Het scherm wordt gedeeld, zodat wij jouw website in aanbouw allebei in beeld hebben en kunnen bespreken.
Dit maakt ook dat mijn klanten door heel Nederland wonen. En daarbuiten. Zo heb ik ook een website gemaakt voor een chambre d’hôtes in Frankrijk.
6. Je ziet je website als een kostenpost
Ondernemers die hun website als kostenpost zien, komen sowieso niet bij mij terecht. Die gaan zelf bouwen. Dat is jammer, want een professionele website is juist een investering in je bedrijf. Wanneer je jouw website door mij laat maken, kies je bewust voor een professional die niet alleen kennis heeft van webdesign, maar ook van online marketing. Ik zal tal van ingrediënten op je website toevoegen die eraan bijdragen dat je rendement uit je website gaat halen. Dat zijn vooral ingrediënten die vallen onder gebruikersvriendelijkheid en conversiegerichtheid. Ook het aspect ‘vertrouwen’ krijgt bij mijn websites veel aandacht. Uiteindelijk zal jij deze investering in jouw website hiermee terugverdienen.
7. Je wilt een uitgebreide webshop
Als jouw website grotendeels uit een webshop bestaat, dus het verkopen van veel producten en diensten via je website, dan zal ik je aanraden om een andere webdesigner te zoeken. Ik word niet blij van het maken van een complete webshop.
Toch heb ik tijdens mijn opleiding wel een website mét webshop gemaakt voor een filmhuis in mijn eigen woonplaats. Zij verkopen slechts één product, een filmkaart voor 6 films. Ook één van mijn eigen websites ‘Netwerkwandelen voor zzp’ers’ bevat een webshop met wandelingen die ik organiseer.
Mocht je toch geïnteresseerd zijn je website door mij te laten maken en heb je slechts één of enkele producten of diensten te verkopen, neem dan contact met mij op. Dan kijken we samen wat mogelijk is.
8. Eigenlijk wil je alles zelf doen
Als jij dit al in gedachten hebt, dan zou ik je aanraden je website zelf te gaan bouwen. Ook als je eerst een webdesigner wil inschakelen en daarna echt alle aanpassingen en toevoegingen zelf wil doen. Het is namelijk zonde als jij een professionele website laat bouwen door een webdesigner waar over alles nagedacht is, zodat de website rendement gaat opleveren. Alle ingrediënten op de juiste plek, consistentie in de opmaak, rekening gehouden met snelheid van je website en meer. De oorspronkelijke professionele website wordt hiermee uit zijn verband gehaald en de kwaliteit van de website zal afnemen. Zonde van jouw investering.
Dat wil overigens niet zeggen dat je als je een website bij mij laat maken, je na de bouw niet zelf je teksten kunt aanpassen en foto’s kunt wisselen 😉.
Conclusie
Duidelijkheid, transparantie en een goede klik met je webdesigner zorgen voor een plezierige samenwerking en en mooi eindproduct.
Vergeet niet dat ook na de bouw van je website de webdesigner nog werkzaamheden voor je uitvoert. In de regel verzorgt de webdesigner het onderhoud van je website. En wanneer jij je website naderhand nog verder wilt uitbreiden en/of aanpassen, dan is het fijn om nog een beroep op hem te doen.
Mijn advies: ga zeker niet over één nacht ijs bij het kiezen van jouw webdesigner!
Lees ook:
- 10 tips die jou helpen een webdesigner te kiezen
- 9 redenen waarom ik jouw ideale webdesigner ben
- Is jouw website conversiegericht?
Denk jij na het lezen van dit artikel dat wij wél een mogelijk een match zijn?
Neem dan contact met mij op!
Ik zie ernaar uit jou te leren kennen en te kijken of die klik er is 😉