Online Marketing
Online marketing strategie
Een online marketing strategie bestaat o.a. uit een combinatie van online marketing kanalen en tools die bij jou en jouw bedrijf passen. En je doelgroep uiteraard!
Waar ben je al mee begonnen en wat kun je toevoegen of optimaliseren?
In de afbeelding zie je onderdelen van een online marketing strategie waar ik je mee kan helpen:

© Simone Ravier Webdesign
Content Marketing
Binnen online marketing speelt content een belangrijke factor. Met content marketing kun je klanten werven en binden met relevante informatie. Content is er in vele vormen, bloggen maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Enkele andere contentvormen: video's, infographics, webinars, audio, etc.
Lees ook: Méér rendement uit jouw website met een blog.
Social Media Marketing
Wanneer jij actief bent op één of meer social media kanalen vergroot je jouw online zichtbaarheid, zodat jij meer (potentiële) klanten bereikt. Met het delen van relevante content voor je doelgroep, leid je meer traffic naar je website.
E-mailmarketing
Er zijn 7 tot 10 contactmomenten nodig voordat iemand klant bij jou wordt. Met een nieuwsbrief blijf jij in de picture bij (potentiële) klanten. Omdat niet al jouw klanten even actief zijn op social media is een online nieuwsbrief een marketing kanaal dat niet mag ontbreken binnen jouw strategie.
Weggever
Met het downloaden van jouw weggever wordt jouw websitebezoeker omgezet in een potentiële klant. Zijn e-mailadres wordt hierbij toegevoegd aan jouw nieuwsbriefmodule. Vanaf dat moment kun je hem op de hoogte houden van jouw business via jouw e-mailnieuwsbrieven.
Resultaten Online Marketing
Wanneer jij naast je website extra online marketing kanalen inzet, zul jij succesvoller zijn als zelfstandig ondernemer en zul je meer rendement uit je website halen. Online marketing geeft positieve resultaten op het gebied van:
Gratis checklist

Aangesloten bij
Simone Ravier Webdesign is aangesloten bij het NLGW, de brancheorganisatie voor Nederlands Geregistreerde Webdesigners.