Online Marketing
Wil je bovenstaande realiseren, dan is het noodzakelijk online zichtbaar te worden zodat nieuwe klanten weten wie jij bent en hoe jij ze kan helpen.
Wil jij je online marketing consistent, kwalitatief en strategisch inzetten zodat jij en je aanbod beter online zichtbaar worden?
Online marketing strategie
Een online marketing strategie bestaat o.a. uit een combinatie van online marketing kanalen en tools die bij jou en jouw bedrijf passen. En je doelgroep uiteraard.
Waar ben je al mee begonnen en wat kun je toevoegen of optimaliseren?
Waar ik je mee kan helpen
Bekijk de afbeelding voor onderdelen van online marketing waar ik je mee kan helpen:
- website
- content marketing
- social media marketing
- e-mailmarketing
- weggever
© Simone Ravier Webdesign
Simone heeft ons project op een prettige en strakke manier geleid
Voordat wij met Simone in contact kwamen, waren we nauwelijks actief op LinkedIn en was onze website een slapende site. Onze activiteiten ontwikkelden zich verder en zo ook de mogelijkheden op de markt. Wij hebben zelf niet de kennis en ervaring in huis om social media goed in te richten en te gebruiken. Omdat Simone over de ervaring, kennis en creativiteit beschikt die hiervoor nodig is, hebben wij haar gevraagd ons hierbij te helpen.
We zijn door Simone bij de hand genomen en zij heeft een draaiboek voor ons opgesteld om actief aan onze naams- en productbekendheid op LinkedIn te werken. Inmiddels hebben we nu ook een LinkedIn bedrijfsprofiel en onze groep volgers groeit daar gestaag. We posten regelmatig bijdrages en ervaren nu de kracht van goed gebruik van social media. Sommige LinkedIn bijdrages worden tevens als blogartikel doorgeplaatst op onze nieuwe website. Zo wordt de gemaakte content duurzaam ingezet.
Naast hulp bij LinkedIn heeft Simone ons advies gegeven voor een gebruikersvriendelijke en conversiegerichte website. Dit voorstel is door haar in een nieuw design gegoten. Het nieuwe ontwerp komt komend jaar online.
Simone heeft ons project op een prettige en strakke manier geleid, het resultaat mag er zijn. Nog steeds maken wij gebruik van haar kennis en ondersteuning bij Content Marketing en LinkedIn.
Marc Groote Woortmann | Clarify Risk Management
Content Marketing
Content is een onderdeel binnen online marketing dat alles in leven houdt: je website, je socials en je nieuwsbrief. Zonder content bestaat er geen online marketing. Met content marketing kun je klanten werven en binden met relevante informatie. Content is er in vele vormen, bloggen maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Enkele andere contentvormen: video's, infographics, webinars, klant cases, audio, etc.
Lees ook: Méér rendement uit jouw website met een Blog
Wil je gaan starten met bloggen? Download dan mijn gratis e-book met 17 praktische blogtips
Social Media Marketing
Wanneer jij actief bent op één of meer social media kanalen vergroot je jouw online zichtbaarheid, zodat jij meer (potentiële) klanten bereikt. Met het delen van relevante content voor je doelgroep, toon jij je expertise en leid je meer traffic naar je website.
Lees ook: Wat kun jij als zzp'er met LinkedIn?
E-mailmarketing
Er zijn 7 tot 10 contactmomenten nodig voordat iemand klant bij jou wordt. Met een nieuwsbrief blijf jij 'top of mind' bij (potentiële) klanten. Omdat niet al jouw klanten even actief zijn op social media is een online nieuwsbrief een marketing kanaal dat niet mag ontbreken binnen jouw strategie.
Bekijk mijn opstartpakket Laposta.
Weggever
Met het downloaden van jouw weggever wordt jouw websitebezoeker omgezet in een potentiële klant. Zijn e-mailadres wordt hierbij toegevoegd aan jouw nieuwsbriefmodule. Vanaf dat moment kun je hem op de hoogte houden van jouw business via jouw e-mailnieuwsbrieven.
Bekijk de mogelijkheden en bijbehorende online marketing tarieven.
Resultaten Online Marketing
Wanneer jij naast je website extra online marketing kanalen inzet, zul jij succesvoller zijn als zelfstandig ondernemer en zul je meer rendement uit je website halen. Online marketing geeft positieve resultaten op het gebied van:
(*) Online marketing is een lange termijn strategie en geen quick fix.
De resultaten hangen o.a. sterk af van de kwaliteit van de gemaakte content en dit consistent onder de aandacht brengen bij je doelgroep via verschillende kanalen.
Nog even laten bezinken, maar wel online marketing tips ontvangen?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief.