Over mij pagina

Weet jij dat de Over mij pagina een van de meest bezochte pagina’s is op jouw website? Dat is zo gek niet, want bezoekers willen graag weten wie de persoon is achter het bedrijf waarin ze geïnteresseerd zijn.

Een bezoeker van jouw website is al geïnteresseerd in jou, anders was deze hier niet op terecht gekomen. Op de Over mij pagina zoeken ze naar herkenning (van hun probleem), geloofwaardigheid en de welbekende klik.

In dit blogbericht geef ik jou tips hoe je een goede Over mij pagina kunt schrijven.

 

Jouw Over mij pagina gaat over… jouw ideale klant!

Het belang van een goede Over mij pagina op een website is groot. Hier nemen bezoekers de beslissing of jij degene bent met wie ze in zee willen gaan. Ondanks dat het een Over MIJ pagina is, mag het zeker niet te veel over jou gaan. Richt je in je tekst vooral op jouw (potentiële/ideale) klant die een oplossing voor zijn probleem zoekt. Voeg de juiste ingrediënten toe die eraan bijdragen zodat hij voor jou zal kiezen.

 

Verwerk ‘know-like-trust’ ingrediënten

Een bezoeker van jouw website doorloopt verschillende fases om uiteindelijk (potentiële) klant bij jou te worden. De know-like-trust factor is een bekende marketing term, deze bevat 3 fases waar hij doorheen gaat:

  • jou leren kennen
  • jou leuk vinden
  • jou vertrouwen

Binnen die fases zijn er ook nog zo’n 7 ‘contactmomenten’ nodig. Dit zijn o.a. websitebezoek, het zien langskomen van jouw verschillende social media posts, een telefoongesprek, en dergelijke. Pas daarna is de bezoeker – mogelijk – klaar om klant bij jou te worden.

Know

Bezoekers willen jou leren kennen en weten welke waarde jij toevoegt.

  • beschrijf kort wie jij bent en geef je bedrijf gezicht met foto’s van jezelf
  • laat weten dat jij snapt wat de pijnpunten van je ideale klant zijn en hoe jij deze kunt oplossen
  • benoem ook de resultaten / voordelen die bereikt worden als hij met jou in zee gaat

Vergeet niet het waarom je doet wat je doet op te nemen, denk hierbij aan de Why’ van Simon Sinek.

Like

Bezoekers willen weten of ze bij jou op de juiste plek zijn. Ze zoeken naar herkenning in je verhaal en willen een klik met jou voelen. Vertel ze:

  • dat jij je in een situatie hebt bevonden die zij ook hebben meegemaakt (zakelijk of privé)
  • wat jouw missie is
  • iets persoonlijks, zodat de bezoeker zich nog verder met jou kan verbinden (hobbies, sporten)

Trust

Voeg vertrouwen toe op je Over mij pagina. Verwijs naar:

  • je blogs, waaruit je expertise blijkt
  • anderen die jou aanbevelen (referenties)
  • succesvolle afgeronde projecten (portfolio)
  • jouw aanbod dat de oplossing biedt voor hun probleem
  • opleidingen die je hebt gevolgd / link naar je LinkedIn profiel

 

Sluit je Over mij pagina af met een call to action

De call to action is een verzoek aan de bezoeker om een actie te nemen op jouw website. Op alle webpagina’s sluit je hiermee af, zo ook op je Over mij pagina. Bedenk goed wat de gewenste – maar ook logische – actie op dat moment is die je wilt dat jouw bezoeker neemt, zoals bijvoorbeeld:

  • inschrijven voor jouw nieuwsbrief
  • downloaden van jouw weggever
  • contact opnemen voor een kennismaking

De eerste twee acties zorgen ervoor dat de bezoeker zijn e-mailadres achterlaat. Dat wil je, want zo zet jij jouw websitebezoeker direct om naar een potentiële klant. Nu kun jij contact met hem houden via jouw e-mailnieuwsbrief.

 

Conclusie

De Over mij pagina is dé pagina die een twijfelaar over de drempel trekt om voor jou te kiezen. Met een goed geschreven Over mij pagina kun jij jezelf onderscheiden van jouw concurrenten. Richt je op jouw bezoeker en raak de juiste snaar, zodat hij zich begrepen voelt. Overtuig hem dat jij de expert bent die zijn specifieke probleem kan oplossen. Voeg ingrediënten uit de know-like-trust factor toe. Met een goed geschreven Over mij pagina trek je díe klanten aan die bij jou passen.

 

Lees ook:
De do’s en don’ts voor een goede Homepagina
Mijn Over mij pagina 😉

 

Wil jij meer tips ontvangen hoe je jouw website en online marketing kunt verbeteren?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief.

TERUG NAAR ALLE BLOGS