9 redenen waarom ik jouw ideale webdesigner ben

Toen ik in 2020 startte met mijn bedrijf werd mij van verschillende kanten gevraagd antwoord te geven op volgende vraag:

Wat is jouw Unique Selling Point?
Oftewel: Waarin onderscheid jij jezelf van jouw concurrenten?

Je onderscheidend vermogen is een belangrijk aspect dat je toevoegt in teksten op jouw website, LinkedIn profiel, en dergelijke. Het is de bedoeling dat je USP jouw ideale klant aanspreekt en overtuigt, wil deze juist met jóu in zee gaan en niet met je concurrent. 

Het lukt mij nog steeds niet om mijn USP kort te verwoorden. Daarom dit blogbericht waarin ik jou laat kennismaken met mij en hierin 9 redenen geef waarom ik jouw ideale webdesigner ben. 

 

1. Méér dan alleen Webdesign

Naast webdesign heb ik ook kennis van online marketing. Wanneer je nóg meer rendement wilt halen uit jouw website, zodat jij nóg meer (potentiële) klanten bereikt, kan ik jou verder helpen met zaken als e-mailmarketing en social media marketing.

Daarnaast werk ik met de online designtool Canva waarmee ik grafische designs maak. De designs ondersteunen jouw online zichtbaarheid en personal branding. Denk aan visuals voor social media, het opmaken van e-books en dergelijke.

2. Mijn persoonlijke eigenschappen

Weet je dat Simone ‘luisteren’ betekent? Een belangrijke eigenschap als je een website voor een klant gaat maken.

Ik luister niet alleen, maar denk ook met je mee. Ik ben duidelijk, geef richting en begeleid je in alles wat nodig is om te komen tot een mooi eindproduct. Als perfectionist zet ik graag de puntjes op de i.

Andere eigenschappen die mij typeren zijn:

zelfstandig, pragmatisch, flexibel, proactief, betrokken, communicatief, positief kritisch, organisatietalent, kwaliteitsgericht, sociaal, creatief, sensitief (HSP), betrouwbaar en integer, accuraat, streng met een knipoog, gevoel voor humor

3. Een vergelijkbare levenssituatie of -fase

Na vele jaren in loondienst te zijn geweest ben ik tijdens de coronacrisis in maart 2020 mijn baan kwijtgeraakt. Omdat de marktsituatie voor 50-plussers niet ideaal is, heb ik ervoor gekozen als zelfstandig ondernemer door te gaan met de online marketing kennis die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. Loslaten van zekerheid is best moeilijk voor mij, ik houd namelijk héél graag de controle.

Misschien herken je dit en zit jij in een soortgelijke situatie of levensfase waar ook jij een vast dienstverband achter je wilt laten en als zelfstandig ondernemer je eigen stappen wilt gaan nemen. Dat is best spannend en dan is het fijn met iemand samen te werken die zich kan inleven in jouw situatie en die daarnaast ook een fijne sparringpartner voor je kan zijn.

4. Mijn kwaliteiten binnen het website proces

In mijn voormalige functies als management ondersteuner haalde ik veel energie uit de prettige samenwerkingen met en het ondersteunen van management, collega’s en klanten. In deze functie heb ik veel taken vervuld die nu ook goed van pas komen in het webdesign proces.

Naast een heldere communicatie zorg ik voor een gedegen planning waarin structuur, duidelijkheid, richting en voldoende afstemmingsmomenten met jou aanwezig zijn.

5. Mijn creativiteit

Op de middelbare school kwam mijn tekentalent naar voren, ik haalde daar negens en tienen. Jarenlang heb ik daar niets mee gedaan. Al mijn tekeningen uit die tijd heb ik weggegooid. Slechts één pentekening heb ik bewaard en ingelijst.

 

Pentekening uit mijn middelbare schooltijd

 

In 2003 heb ik mij aangemeld voor teken- en schilderlessen. Deze lessen heb ik jarenlang gevolgd en dit heeft mij veel plezier en ontspanning gegeven. Om mijn kunstwerken ook aan anderen te kunnen laten zien, heb ik in 2006 mijn eerste website gemaakt: Atelier Ravier. Vanaf dat moment maak ik ook werk in opdracht. In 2013 ben ik gestart met het maken van pop-art portretten en heb toen ook enkele kleine exposities gehad. Nog steeds maak ik pop-art portretten in opdracht.

Bij webdesign komen dezelfde principes naar voren als bij het maken van een schilderij: compositie, techniek, kleurgebruik, structuur.

 

Pop-art portret Teuntje | Acrylverf op doek

 

6. Mijn opleidingen

In 2016 heb ik tijdens een workshop mijn kunstwebsite omgezet in WordPress. Ik vond het zó leuk om met dit systeem te werken en het ging mij zo makkelijk af, dat ik op het idee kwam om anderen hiermee te gaan helpen. Daarnaast ontstond het idee om mij hierin verder te specialiseren, zodat ik dit in de toekomst ook professioneel zou kunnen gaan uitvoeren.

In 2017 startte ik met de HBO opleiding ‘Online Communicatie en Social Media’. Deze bestond uit 3 modules:

Online Marketing
Social Media
Webdesign

Ik sloot deze opleiding af met een 9,5 voor de voor mij de leukste module: Webdesign! Hier was ik superblij mee en dit was voor mij het bewijs dat Webdesign toch echt mijn ding was.

Nog steeds volg ik workshops, webinars, experts en lees ik boeken en e-books om mijn kennis verder uit te breiden, zodat ik mijn klanten nóg meer waarde kan bieden.

7. Tevreden klanten

Het klinkt cliché, maar ik hecht veel waarde aan (meer dan) tevreden klanten. Ik zal altijd een stapje extra zetten op het gebied van service en kwaliteit, waardoor de meeste klanten na de opdracht als ambassadeur voor mij willen optreden. Dat uit zich in aanbevelingen op bijvoorbeeld mijn LinkedIn profiel, testimonials op mijn website of door mij aan te bevelen bij hun netwerk, waardoor ik via hen weer nieuwe opdrachten ontvang.

 

Aanbeveling op LinkedIn

8. Mijn blog

Zeer regelmatig deel ik mijn online marketing kennis in een blog op mijn website. Al mijn blogtips heb ik verzameld in mijn e-book Starten met Bloggen. Deze kun je gratis downloaden.

 

 

9. Mijn portfolio

Inmiddels heb ik portfolio opgebouwd van een verscheidenheid aan websites

               

Tot slot…

Hierboven beschrijf ik mij niet alleen als webdesigner, maar krijg je ook beeld van de mens daarachter. Al deze bovenstaande 9 punten maken mij tot de webdesigner die ik ben.

Om het kort te verwoorden in een USP? Ik vind het nog steeds lastig.

 

Lees ook:
10 tips die jou helpen een webdesigner te kiezen
Wat kost een website voor een ZZP’er?
Heb jij als ZZP’er een website nodig?

 

Zie jij een match met mij zodat wij een feestje kunnen maken
van het bouwen van jouw unieke website?

Neem contact met mij op voor een kennismakingsgesprek,
zodat we kunnen ervaren of er een klik tussen ons is.

TERUG NAAR ALLE BLOGS


Deel dit artikel in één klik met jouw netwerk: